آرشیو اسفند ماه 1401

دانستی برای افزایش اطلاعات عمومی

بروساز دندان ها مخصوص کودکان

۹ بازديد
جرم گیری و بروساژ دندان های کودکان همچون بزرگسالان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و عدم توجه به آن ممکن است باعث مشکلاتی بزرگی مانند پوسیدگی دندان و التهاب‌ لثه را به وجود آورد. در واقع، دندان برخی از کودکان به دلیل عدم دریافت آموزش‌ های کافی برای مراقبت و رسیدگی به ناحیه دهان و دندان و یا هر نوع سهل ‌انگاری، ممکن است دچار جرم زیاد شده که والدین بایستی این مشکلات را هر چه سریع ‌تر پیگیری و در پی رفع آن باشند تا دندان ‌ها دچار پوسیدگی جدی نشوند. به گفته و تشخیص دندان پزشکان و متخصصان این زمینه، انجام ۲ مرتبه بروساژ دندان در طول یک سال، برای کودکان و همچنین بزرگسال توصیه می گردد. دندان ها در دوره ی کودکی و شکل گیری آن ها بسیار مهم می باشد به همین علت قیمت بروساژ دندان برای کودکان در دندان پزشکی دکتر شیدا با تعرفه مصوب برای متقاضیان انجام می شود.
عوامل مختلف ایجاد جرم در دندان کودکان چیست؟
بسیاری از کودکان، انواع مواد غذایی را طبق عادتی اشتباه فقط با یک ‌طرف از دهان و دندان های خود می‌ جوند که این کار زمینه بروز جرم را در دندان‌ هایی که تحت ‌فشار بیشتری هستند و بیشتر از آن ها استفاده می شود را فراهم می ‌کند. همچنین علاوه بر همین عادت، مواردی مانند درد در دندان ها نیز سبب می گردد که کودک تنها از یک طرف دندان های خود استفاده کند. از طرفی عدم توجه به بهداشت دندان کودکان نیز می تواند زمینه ‌ساز بروز پلاک‌ ها و پس از آن جرم در دندان ها بشود. برای پیشگیری از این موضوع، والدین بایستی به نحوه مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و حتی نوع غذا خوردن کودک خود توجه داشته باشند؛ بنابراین با مراقبت‌ های اصولی می‌توان از بروز جرم در دندان جلوگیری کرد.
انواع رو های بروساژ دندان (جرمگیری) دندان برای کودکان
  • جرم‌گیری دندان کودک به شکل دستی
  • جرم‌گیری با دستگاه اولتراسوند
  • جرم‌گیری با دستگاه ایرفلو

درمان ریشه ی دندان های عفونی

۵ بازديد
یکی از پدیده های خطرناکی که پس از مشاهده شدن احساس درد سریعا باید برای رفع و رسیدگی به آن به دندان پزشک مراجعه شود، عفونت و التهاب در ناحیه لثه ها و دندان می باشد. عفونت و التهاب در ناحیه دهان و دندان ها به علت آن که اگر پیگیری و درمان نشوند منجر به مشکلی بزرگتر از جمله پریودنت می شوند و با پیشروی در نهایت تمامیه بافت استخوان فک را نیز درگیر خواهند کرد خطرناک و حائز اهمیت می باشد. التهاب و عفونت در حالت های مختلفی در ناحیه ی ریشه دندان می تواند به صورت های حاد و مزمن و یا به طور خفیف پدید آید: در حالت اول، بیمار با درد شدید در ناحیه عفونت، روبرو می شود که متخصص باید سریعا درمان را آغاز کند ولی در حالت دوم، علائم و روند گسترش عفونت کند تر است.
انواع عفونت های ریشه دندان
  • آبسه لثه
  • آبسه پری اپیکال
  • آبسه پریودنتال
با توجه به نوع و عفونت موجود در دندان ها، قیمت درمان ریشه دندان ها نیز می تواند متفاوت باشد.
درمان ریشه ی دندان های عفونی به چه صورت انجام می شود؟
از آنجایی که اعصاب و عروق اصلی دندان ها در یک بافت بسیار نرم قرار گرفته اند که محل آن کانال های ریشه دندان می باشد، با کوچیک ترین عدم رسیدگی ممکن ات دچار پوسیدگی شوند گفتنی است که به این بافت نرم در اصطلاح پالپ نیز گفته می شود و زمانی که دچار مشکلات معمول از جمله عفونت بشود، قطعا شما نیاز به درمان خواهید. در این زمان به احتمال زیاد تشخیص و پیشنها اولیه دندان پزشک، استفاده از روش درمانی درمان ریشه دندان می باشد. این نوع درمان به این طریق انجام می شود که ابتدا دندان پزشک اقدام به خارج کردن بافت خراب از ریشه دندان کرده و سپس کانال های ریشه دندان تمیز می گردند و حفره های بوجود آمده توسط مواد ویژه پر می شود.

ترمیم دندان ها، به صورت طبیعی

۶ بازديد
یکی از آشنا ترین و رایج ترین روش های درمان دندان های پوسیده، ترمیم دندان ها با انواع روش های مختلف می باشد. معمولا اولین نشانه های پوسدگی دندان ها همراه درد و حساسیت بالا نسبت به نوشیدنی و غذا های بسیار سرد و یا گرم، نشان داده می شود و در این صورت افراد به داندانپزشک برای رفع و یا کاهش درد مراجعه کرده و راه حل پزشک برای این درد، ترمیم دندان می باشد که در ابتدا دندان های پوسیده را تخلیه کرده و با موادی مخصوص جای آن ها را پر می کند. معمولا با مراجعه به پزشک می توانید از حدود هزینه ی انجام ترمیم دندان ها متوجه شوید اما در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا قیمت ترمیم دندان ها با تغرفه ی مشخص شده انجام می شود و لازم نیست نگران هزینه های زیادی باشید.
انواع ترمیم دندان
  • پر کردن دندان Dental Fillings
  • روکش دندانی Dental Crowns
  • بریج دندانی Dental Bridges
  • ایمپلنت دندانی Dental Implants
  • اینله Onlay و آنله Inlay
  • باندینگ کامپوزیتComposite Bonding
از کجا متوجه شویم که دندان هایمان نیاز به ترمیم دارند؟
بهتر است هر شش ماه یک بار برای چکاپ به دندانپزشکی مراجعه کرده و اجازه ندهید دندان هایتان به مرحله درد و یا نشان ادن حساسیت برسد؛ چرا که شما با مراجعه به دندانگزشک های مجرب می توانید از وضعیت سلامت دندان های خود اطمینان پیدا کرده و متوجه شوید که در چه سطح قرار دارند و آیا نیاز به درمان های مختلفی وجود دارد یا خیر؟ اما به طور کلی همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم معمولا دندان هایی که نسبت به گرما و سرمای انواع نوشیدنی و غذا ها حساسیت بالایی نشان می دهند و یا درد در ناحیه آن ها بسیار حس می شود معمولا پوسیده و نیاز به ترمیم پیدا کرده اند.
راه های مراقبت از دندان های ترمیم شده
  • بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت کرده و حداقل روزی دوبار دندان های خود را مسوارک بزنید همچنین استفاده ی روزانه از نخ دندان الزامی و حتمی می باشد.
  • از جویدن چیزهای سخت مانند یخ اجتناب کنید و به دندان های خود بسیار فشار نیاورید.
  • هر شش ماه یک بار به دندان پزشک، برای چکاپ و معاینه مجددا، مراجعه کنید.

مراحل بروساژ دندان

۵ بازديد
بهداشت دهان و دندان ه یکی از مهم ترین اصل های هر فرد می باشد، در برخی از شرایط افراد، کسانی را برای ادامه ی دوستی و روابط خود انتخاب می کنند که از این بهداشت برخوردار باشند. درست است که جرم گیری و یا به اصطلاح بروساژ دندان ها در دسته خدمات زیبایی دندان ها قرار می گیرد، اما لازم به ذکر است که یکی از عوامل به وجود آمدن جرم و قرارگیری در بین دندان ها، مسواک نزدن مداوم و رعایت نکردن این بهداشت می باشد.
عواملی که سبب به وجود آمدن جرم های دندان می شوند
بالاتر بیان کردیم که یکی از اصلی ترین دلایل شکل گیری این جرم ها استفاده نکردن مداوم از مسواک می باشد چرا که این جرم ها از طریق لایه های غذایی بر روی دندان نشسته و با مسواک زدن حتی یه هفته بعد نیز درست می شود اما اگر این اقدام به یک ماه و یا بیشتر برسد این لایه ها بر روی هم جمع می شوند و دیگر با مسواک نیز قابل حل شدن نمی باشند. هرچند که تنها دلیل شکل گیری جرم در دندان ها مسواک زدن نمی باشد و افرادی که بسیار از سیگار و دخانیات استفاده می کنند، بیش از حد چایی مصرف می کنند و حتی خود بزاق دهان باعث به وجود آمدن جرم در دندان ها می شود. قیمت بروساژ دندان این روش زیبایی برای دندان ها در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا، با تعرفه مصوب انجام می شود.
مراحل بروساژ چیست؟
  • مرحله اول: جرم گیری و کورتاژ لثه
  • مرحله دوم: بروساژ دندان
  • مرحله سوم: صیقلی کردن دندان با AIRFLOW
بروساژ دندان برای چه افرادی مناسب می باشد؟
معمولا افرادی به بروساژ دندان و یا همان جرم گیری دندان ها دچار می شوند که به مدت طولانی به درستی مسواک نزده و یا چای و قهوه و دخانیات استفاده می کنند، باید به دندان پزشک مراجعه کرده تا دندان ها و لثه هایشان جرم گیری و بروساژ شود تا از سلامت کامل دندان و لثه خود اطمینان حاصل کنند.

همه چیز درباره ایمپلنت دندان

۵ بازديد
یکی از روش های با دوام برای جایگیزی ریشه های سست دندان ها، ایمپلنت دندان می باشد که یکی از درمان های استاندارد برای پر کردن جای خالی ریشه دندان ها می باشد. بسیاری از افراد به علت های مختلفی مانند گذشت زمان و پیری، کشیدن دندان و یا سایر موارد؛ دندان های خود را از دست می دهند. از دست دادن دندان ها باعث می شود اعتماد به نفس افراد کاهش پیدا کرده و علاوه بر آن در جویدن و خوردن نیز مشکل ایجاد گردد بنابراین ایمپلنت دندان هم می تواند جنبه زیبایی و هم جنبه ی درمانی داشته باشد. از آنجایی که انجام این روش می تواند روشی درمانی نیز تلقی بشود برای بسیاری از افراد قیمت ایمپلنت دندان ها بسیار مسئله ی مهمی نمی باشد.
ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نمی باشد و ممکن است مضر باشد؟
  • در صورت سابقه انجام شیمی درمانی یا رادیوتراپی و یا در حال حاضر این درمان ها را انجام می دهید، باید بدانید که احتمال موفقیت درمان ایمپلنت دندان به نسبت سایر افراد، کمتر می باشد.
  • موارد خاص پزشکی مانند ابتلا به پوکی استخوان و بیماری هایی مانند آن هنوز اطمینانی حاصل نشده است و تاثیر آن در کارکرد و ماندگاری آن هنوز مشخص نمی باشد.
  • برای انجام این جراحی سلامت لثه فرد مهم می باشد و علاوه بر آن باید استخوان های فک قدرت و انسجام کافی برای نگهداری آن را داشته باشند.
  • در بسیاری از موارد اگر متقاضی از دخانیاتی مانند سیگار استفاده کند، دندانپزشک از درمان خودداری می کند
  • در صورتی که بخواهید تمام دندان ها را به روش کاشت دندان جایگزین کنید، در فک بالا به شش تا هشت و در فک پایین به چهار تا شش ایمپلنت نیاز خواهید داشت.
  • رعایت بهداشت عمومی دهان و دندان در بالا بردن عمر ایمپلنت تاثیر بسیاری دارد. ایمپلنت ها طرح لبخند را بهبود بسیاری می بخشند.
کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا یکی معتبر ترین کلینیک های دندان پزشکی با بیش از یک دهه سابقه در زمینه ارائه انواع خدمات درمانی و زیبایی به مراجعان خود، خدمات ایمپلنت دندان را با بهترین متخصصین ارائه می دهد.

مزایا و معایب انجام خدمات زیبایی بلیچینگ دندان ها

۴ بازديد
همه ی ما به دنیال زیبا تر دیده شدن دندان های خود با سفید تر کردن و یا رفع اشکال و مرتب کردن آن ها می باشیم و با پیشرفت علم امروزه انجام این کار برای بسیاری از افراد که دسترسی راحت به کلینیک های دندان پزشکی معتبر و همچنین هزینه های لازم را دارا می باشند راحت می باشد. یکی از روش های سفید تر کردن های دندان که هم از هزینه و هم از اسیب کمتری برخوردار می باشد و امروزه در کلینیک های دندان پزشکی نیز طرفدار های بسیاری را جذب خود کرده است، بلیچینگ دندان می باشد. از آنجایی که به علت های مختلفی ممکن است دندان ها رنگ سفید خود را از دست داده و کمی زرد شوند انجام این عمل می تواند اعتماد به نفس افراد را دوباره برگردانده و سفیدی آن ها را دو چندان کند. به احتمال زیاد افراد برای داشتن دندان هایی زیبا که سفید و یکدست هستند خیلی به قیمت بلیچینگ دندان ها توجهی ندارند و برای بازگرداندن اعتماد به نفس خود این عمل زیبایی را انجام خواهند داد.
چه افرادی می توانند از خدمات زیبایی بلیچینگ دندان ها بهره مند شوند؟
برای سفید تر کردن دندان ها و انجام عمل بلیچینگ دندان هیچ محدودیتی وجود نداشته و تقریبا تمامیه افراد می توانند این خدمات زیبایی را دریافت کنند. اما به یاد داشته اشید که در مواردی به علت جنس دندان ها و همچنین در مواردی به دلیل نحوه ی استفاده از مواد غذایی و میزان آن ها، ممکن است این روش برای همگان پاسخگو نباشد. به همین علت در کلینیک دندان پزشمی دکتر شیدا دندان پزشک و متخصص با انجام بررسی و ارائه مشاوره ای رایگان به شما می گویند که انجام این روش برای شما تاثیری داشته و یا تنها موجب هزینه های اضافی می گردد.
مزایای انجام خدمات زیبایی بلیچینگ دندان
دریافت این نوع خدمات دندان پزشکی برای شما کم هزینه و دارای عوارض کمتری می باشد که در نتیجه باعث زیبا تر دیده دن دندان ها به سبب سفید تر شدن و همچنین یکدست شدن می باشد.
معایب انجام خدمات زیبایی بلیچینگ دندان
ممکن است برای دسته ای از افراد موجب حساس تر شدن دندان ها گردد که همانطور که گفته شد در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا در ابتدا دندان های شما بررسی شده و در نهایت با توصیه پزشک شکا این عمل زیبایی را انجام می دهید.

آیا جراحی دندان عقل با بیهوشی انجام می شود؟

۵ بازديد
رشد دندان عقل به احتمال زیاد یکی از دردناک ترین و پر دردسر ترین دندان های هر شخصی می باشد چرا که نحوه ی رویش آن بسیار مهم بوده و در برخی از افراد ممکن است نحوه ی آن با درد بیشتری نیز رو به رو باشد. خصوصا دندان های عقل نهفته این مشکل را برای افراد به وجود می آورد. از طرفی به دلیل ترس و فوبیای عده ای از افراد از دندان پزشکی ممکن است برای مراجعه به کلینیک های دندان پزشکی خودداری کرده و درد زیادی را تحمل کنند اما تحمل این درد تا جایی امکان پذیر می باشد و در نهایت دندان های عقل نیازمند جراحی می باشند. سوال مهم برای این افراد، امکان جراحی به واسطه بیهوشی می باشد به همین علت برای جراحی دندان عقل این دسته از افراد از روش های متعددی مانند بی‌حسی با استفاده از ژل بی حسی موضعی، سدیشن دندان پزشکی یا دندان پزشکی در خواب، بیهوشی عمومی و بیهوشی کامل پیشنهاد می شود و البته با توجه به تشخیص پزشک مورد استفاده قرار می گیرد. اگر دندان های شما شدیدا نیازمند جراحی می باشد و از طرفی نیز دندانپزشک به جراحی توصیه کرده است نگران قیمت جراحی دندان نباشید و به کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا مراحعه کنید تا این روش درمانی را با تعرفه ی مصوب برای شما انجام بدهد.
مراقبت های لازم برای پس از جراحی دندان های عقل
  • لازم است تا سه روز پس از جراحی دندان عقل روی صورت خود یخ گذاشته تا ورم آن آن راحت تر و سریع تر بخوابد.
  • برای سوزش کمتر لثه ها از پانسمان استفاده کنید و آن را مجددا تعویض کنید تا عفونت نکند.
  • برای ورزش دادن فک و جوش خوردن سریع تر لثه، دهان خود را به ‌آرامی باز یا بسته کنید.
  • سعی کنید حدود 3 روز الی یک هفته از غذا‌ های نرم مانند برنج یا سوپ استفاده کنید.
  • در این مدت بیشتر از مایغات استفاده کنید.
  • حدالامکان از روز دوم پس از جراحی دندان عقل، مسواک زدن را شروع کنید
  • دارو‌هایی را بخورید که دکتر تجویز کرده است مرتب استفاده کنید.

انواع روش های انجام بروساژ دندان

۶ بازديد
رسوبات موجود در انواع مواد غذایی، باعث ایجاد جرم در دندان ها می گردد، معمولا این جرم ها باعث بوی بد دهان نیز می شوند و باعث زردی در ناحیه دندان ها نیز می شوند. هر چند که در کودکان این عامل باعث سیاهی دندان ها می شود اما به طور متداول و معمول در بزرگسالان این عامل سبب پوسیدگی و زردی در دندان ها می شود. معمولا اگر در طولانی مدت دندان های خود را مسواک نزنید جرم ها و پلاک های موجود در انواع مواد غذایی باعث به وجود آمدن این مشکل شده و در نهایت سفت و به جرم تبدیل می شود که با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به تنهایی بر طرف نمی شود و در این مرحله دندان پزشک، دریافت خدمات بروساژ و یا جرم گیری دندان ها را پیشنهاد می کند. به طور کلی جرم گیری دندان ها و بروساژ یک روش پاکسازی و درمانی و همچنین زیبایی عمقی برای دندان ها می باشد که یک دکتر زیبایی دندان خوب با استفاده از آن جرم های رو و زیر خط لثه برطرف می کند و جرمگیری پشت دندان را نیز انجام می دهد. علاوه بر دو چندان شدن زیبایی دندان ها این روش عامل درمانی نیز دارد به همین دلیل قیمت بروساژ دندان در دندان پزشکی ها خصوصا در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا با کمترین و پایین ترین قیمت انجام می شود.
روش های بروساژ ( جرمگیری) دندان
در افرادی جرم دندان کم و سطحی می باشد معمولا دندان پزشک به وسیله ی ابزار های دستی اقدام به انجام خدمات جرم گیری کرده و پلاک های موجود بر روی دندان ها از بین می برد.
در جرم گیری با ابزارهای التراسونیک، پزشک به کمک یک دستگاه کوچک و سر فلزی آن پلاک ‌ها را از روی سطح دندان ‌ها و لثه پاک می ‌کند و از اسپری آب برای شستن جرم و سرد نگه داشتن سر دستگاه کمک می‌گیرد.

دندان پزشکی در اسلامشهر

۶ بازديد
به طبع پیدا کردن کلینیک دندان پزشکی که نزدیک منزل باشد و رفت و آمد و هزینه ی حمل و نقل را کم کند ممکن است کمی دشوار باشد خصوصا اگر افراد در شهر ها و استان های حومه تهران اقامت گزیده باشند. زندگی در اسلامشهر به همان مقدار که می تواند موجب آسایش باشد می تواند سبب دردسر نیز باشد امروز سعی به معرفی یکی از کلینیک های تخصصصی که بهترین دندان پزشکان را در خود جای داده است معرفی کنیم. کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا بیابانی با چندین دهه تجربه و فعالیت در زمینه ی دهان و دندان، با دارا بودن دو شعبه ی فعال در نیاوران و اسلامشهر شما را به دریافت انواع خدمات زیبایی و درمانی می کند. ما در هر دو کلینیک خود، بهترین دندان پزشکان و متخصصان را برای ارائه ی بهترین خدمات گرد هم آورده ایم. در دندان پزشکی اسلامشهر و نیاوران برای جلب رضایتمندی و اعتماد بیشتر مراجعین خود، اقدام به اجرای طرح مشاوره های رایگان در زمینه ی دهان و دندان داشته و در نهایت بدون تشخیص و زیر نطر دندان پزشک هیچ گونه اقدام زیبایی و درمانی برای فرد مراجع انجام نمی شود. شما می توانید بدون پرداخت هزینه برای مشاوره های اولیه و حتی معاینه، برای اطلاع از وضعیت سلامت و بهداشت دهان و دندان های خود به کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا واقع در هر دو شعبه ی نیاوران و اسلامشهر مراجعه کنید. همچنین شما می توانید برای تمامی خدمات زیبایی دندان نیز از این مشاوره ها بهره برده و در طی مشاوره، از نحوه درمان، طول درمان، هزینه خدمات و سایر موارد اطلاعات کامل را به دست آورید.
مزایای استفاده از خدمات کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا
  • ضمانت کامل خدمات انجام شده
  • نوبت دهی دقیق و بدون اتلاف وقت
  • مشاوره و معاینه رایگان با تعیین وقت قبلی
  • بهترین قیمت خدمات دندان پزشکی در تهران
  • محیطی آرام و مجهز با دقیق ترین دستگاه ها

کدام روش بهتر است لمینت دندان یا کامپوزیت؟

۷ بازديد
روشی برای سفید تر کردن دندان ها لمنیت دندان و یا به اصطلاح دندان پزشکی ونیر می باشد. انجام عمل زیبایی لمینت دندان معمولا با ایجاد روکشی نازک و همرنگ دندان ها می باشد که بیشتر افراد برای اصلاح طرح لبخد و ظاهر اولیه دندان ها انجام می شود. انجام این روش زیبایی بر روی دندان ها توسط دندان پزشک و متخصص باعث تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان ‌ها به وضعیت دلخواه و همچنین مناسب در دهان و دندان های فرد می باشد. امروزه یکی از بهترین و کم دردسر ترین روش های ایجاد این زیبایی و باز گرداندن اعتماد به نفس، لمینت دندان ها می باشد. در این روش هر فردی می ‌تواند لبخندی زیبا، دندان‌ های سفید و یکدست داشته باشد. قطعا تمامیه این اقدامت برای داشتن دندان هایی زیبا تر و بی نقص و همچنین مرتب می باشد. اما به دلیل انواع روش های متنوعی که امروزه در دندان پزشکی ها برای ایجاد این لبخند وجود دارد، ممکن است فرد را گیج کند به همین علت در این مقاله سعی کردیم به معرفی انواع روش ها یعنی لمینت دندان ها و همچنین کامپوزیت دندان ها بپردازیم.
لمینت دندان ها
برخلاف تصور عامه براى ساخت لمینت هاى سرامیکى همیشه نیاز به تراش دندان نیست ودر صورت انتخاب صحیح روش درمانى توسط دندان پزشک متخصص تنها آماده سازى مختصرى جهت نشستن لمینیت ها بدون هیچ آسیبى به بافت طبیعى دندان امکان پذیر است. از آنجایی که این روش دارای جنبه ی زیبایی می باشد، قیمت لمینت دندان ها ممکن است کمی زیاد باشد اما این روش زیبایی در دندان پزشکی دکتر شیدا با تعرفه مصوب انجام می گردد.
کامپوزیت دندان ها
یکی دیگر از روش های بهبود سفیدی دندان ها و همچنین اصلاح لبخند، کامپوزیت دندان ها می باشد. در این روش، نقص زیبایی دندان توسط ونیر دندان از جنس کامپوزیت پوشانده می شود.