آرشیو آذر ماه 1401

دانستی برای افزایش اطلاعات عمومی

آیا کشیدن دندان عوارض دارد؟

۱۲ بازديد
با وجود مراقب ها و رسیدگی برخی افراد و اهمیت آن ها به بهداشت دهان و دندان های خود، در برخی شرایط ممکن است عده ای از افراد به دلیل نوع دندان های خود نیاز به کشیدن دندان پیدا کنند و به هر دلیلی برای رفع درد و حل مشکل به دندان پزشک مراجعه کنند. همانطور که گفته شد علت های متعددی در افراد، برای کشیدن انواع دندان ها وجود دارد؛ مثلا در برخی افراد ممکن است به علت دیر افتادن دندان های شیری و مسدود کردن راه دندان های اصلی باشد، در برخی از افراد به علت شکستن دندان ها باشد به هر دلیلی که به پزشک برای کشیدن دندان مراجعه می کنید ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.
عوارض پس از کشیدن دندان ها
پس از آن که دندان کشیده شد، در حفره دندان امکان لخته شدن خود وجود دارد. در این بین دندان پزشک با گاز استریل روی حفره دندان را پانسمان می کند و از شما می خواهد آن را گاز بگیرید تا خونریزی متوقف شود. گاهی ممکن است چند بخیه هم زده شود که غالبا جذبی است و نیازی به کشیدن ندارد. این کار برای دوختن لثه پاره شده اطراف دندان است. باید مراقب باشید لخته خون حفره دندان کنده نشود. اگر لخته خون کنده شود، استخوان بیرون می زند و وضعیت دردناکی به نام خشکی حفره دندان اتفاق می افتد.
مراقبت های پس از کشیدن دندان چه می باشد؟
اگر شما از دسته افرادی هستید که به هر دلیلی مجبور به کشیدن دندان های خود شده اید، باید پس از آن مراقبت هایی را در نظر بگیرید تا دچار عوارض نا خواسته در لثه نشوید. بعد از کشیدن دندان، حتماً بای دارو هایی که توسط پزشکتان تجویز شده است را دریافت و مصرف کنید. در ساعات اولیه، از دست زدن، زبان زدن، مکیدن آب دهان و تحریک محل دندان کشیده شده جداً خودداری کنید تا لثه به طور طبیعی در جای خود شروع به ترمیم کند و تا 24 ساعت اولیه از مایعات سرد و غذاهای نرم استفاده نمایید تا محل دندان به خوبی شروع به ترمیم کند.

به زندگی لبخند بزنید!

۷ بازديد
از آن جهت که افراد علاقه دارند امضا و لبخندی منحصر به فرد برای خود را داشته باشند، می توان گفت بیشتر افراد به دنبال خلق لبخندی زیبا و خاص می باشند. اما با وجود عوامل مختلف ممکن است این لبخند و امضا دچار مشکل شده و نیازمند درمان و یا حتی خدمات زیبایی برای زیبا تر و خاص تر شدن باشد؛ در این زمان پیدا کردن کلینیک و دندان پزشکی بتواند بهترین خدمات درمانی و زیبایی را ارائه دهد، سخت و دشوار می باشد. یکی از پیشنهادات ما کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا می باشد، که با بیش از یک دهه تجربه و سابقه فعالیت در تمامی امور فوق تخصصی دندان پزشکی در حال حاضر دارای دو شعبه در شمال تهران (نیاورانسه راه اقدسیه، اطلس مال، طبقه A5 ، واحد 713) و جنوب تهران (اسلامشهر، باغ فیض، بین کوچه 2 و 4 ، پلاک 975 طبقه اول) می باشد که همه روزه آماده ارائه خدمات کامل دندان پزشکی می ‌باشد.
خدماتی که در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا ارائه می شود
لازم به ذکر است در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا واقع در هر دو شعبه، از تعدادی متخصصین و دندان پزشکان مجرب استفاده شده که تمامیه خدماتی درمانی دندان از جمله (ترمیم دندان، جراحی دندان، درمان ریشه دندان، کشیدن دندان، ارتودنسی، روکش دندان) و همچنین انواع خدمات زیبایی دندان از جمله (لمینت دندان، کامپوزیت دندان، لیفت لثه، بروساژ دندان، ایمپلنت دندان، بلچینگ دندان) انجام می گردد.
مشاوره و معاینه رایگان کلینک دندان پزشکی دکتر شیدا
شما می توانید بدون پرداخت هزینه برای مشاوره های اولیه و حتی معاینه، برای اطلاع از وضعیت سلامت و بهداشت دهان و دندان های خود به کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا واقع در هر دو شعبه ی نیاوران و اسلامشهر مراجعه کنید. همچنین شما می توانید برای تمامی خدمات زیبایی دندان نیز از این مشاوره ها بهره برده و در طی مشاوره، از نحوه درمان، طول درمان، هزینه خدمات و سایر موارد اطلاعات کامل را به دست آورید.

تفاوت درمان ریشه دندان با عصب کشی

۸ بازديد
یکی از روش های ذروانی برای از بین بردن درد های ناشی از پوسیدگی و یا خرابی های دندان ها استفاده از روش درمان ریشه ی دندان ها می باشد. از آنجایی که دهان و دندان برای بسیاری از افراد عضو بسیار مهم می باشد، در نتیجه با کوچک ترین دردی به دندان پزشک مراجعه کرده و به دنبال درمان و راه حل مشکل می باشند. در واق زمانی که دندان های شما دچار پوسیدگی به همراه عفونت شده باشد تنها راه چاره و درمان برای دندان پزشک، درمان ریشه دندان می باشد. انجام عمل درمان ریشه ی دندان بدین صورت انجام می شود که دندان پزشک قسمت های پوسیده و خراب شده را تراشیده و بافت خراب را از ریشه های دندان خارج می کند و از طرفی کانال های ریشه دندان را تمیز کرده و در نهایت حفره های به وجود آمده را توسط مواد مخصوص و ویژه پر خواهد کرد.
روش های مختلف برای انجام درمان ریشه های دندان
  • جراحی اپیکو
  • عصب کشی یا اندو
  • درمان ریشه مجدد یا ری اندو
چه افرادی و چه زمانی نیازمند درمان ریشه دندان می شوند؟
قطعا یکی از توصیه های متخصصان و پزشکان این حوزه در ابتدا پیشگیری و چک کردن مداوم دندان های می باشد که در صورت مشاهده مشکل آن را سریع درمان کرده و یا سریع تر متوجه مشکل شوند تا با درد کمتری فرد مواجه شود. اما در برخی شرایط افراد با وجود مراقبت های مختلف، ممکن است نیازمند این دسته از درمان های دندان پزشکی بشوند؛ معمولا افرادی برای درمان ریشه ی دندان به دندان پزشک مراجعه می کنند که دندان هایشان دچار حساسیت بسیار نسبت به نوشیدنی های گرم و سرد و یا انواع مدل های غذا شده باشند. در این صورت می باشد که افراد به پزشک مراجعه کرده و به دنبال راه حلی برای حل مشکل خود می گردند.

بازگشت لبخندی زیبا با کلینیک دندان زپشکی دکتر شیدا

۸ بازديد
برای تمامیه افراد بهداشت دهان و دندان ها بسیار مهم بوده و به طبع برای برقراری ارتباط با افراد مختلف نیز به این مولفه بسیار توجه دارند و سعی می کنند با افراد ارتباط گیرند که این بهداشت را رعایت می کنند. اما به هر دلیلی در برخی شرایط افراد نیازمند خدمات درمانی برای دندان های خود می باشند، از طرفی بسیاری از افراد علاقه ی شدیدی به اصلاح لبخند خود و دریافت خدمات زیبایی برای دندان ها به دندانپزشک مراجعه می کنند.
یکی از کلینیک های دندان پزشکی که این روز ها پرطرفدار می باشد دندان پزشکی دکتر شیدا می باشد
خدمات کلینیک فوق تخصصی دکتر شیدا
کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا با بیش از دهه تجربه و فعالیت در زمینه های مختلفر خدمات درمانی و زیبایی دندان با دو شعبه ی واقع در تهران (نیاوران) و اسلامشهر به فعالیت پرداخته است تمامی خدمات دندان پزشکی دکتر شیدا با توجه به نیاز افراد و بیماران ارائه شده و تمامی تلاش مجموعه این است که با هزینه مناسب و با بهترین کیفیت تمامی خدمات زیبایی و درمانی را ارائه و ضمانت نماید.
فعالیت ها و خدمات درمانی کلینیک دکتر شیدا
- ترمیم دندان
- جراحی دندان
- درمان ریشه دندان
- کشیدن دندان
- کشیدن دندان عقل
- ارتودنسی
- روکش دندان
فعالیت ها و خدمات زیبایی کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا
- لمینت دندان
- کامپوزیت دندان
- لیفت لثه
- بروساژ دندان
- ایمپلنت دندان
- بلچینگ دندان
مزایای استفاده از کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا
ضمانت کامل خدمات انجام شده
نوبت دهی دقیق و بدون اتلاف وقت
مشاوره و معاینه رایگان با تعیین وقت قبلی
بهترین قیمت خدمات دندان پزشکی در تهران
محیطی آرام و مجهز با دقیق ترین دستگاه ها

مزایا و معایب انجام لمینت دندان

۸ بازديد
یکی از رایج ترین و پر متقاضی ترین خدمات زیبایی برای دندان ها، لمنیت دندان می باشد. این روش زیباسازی دندان ها و لبخند در واقع عملی می باشد که باعث سفید تر شدن و همچنین باعث مرتب به نظر آمدن دندان ها می شود. انجام خدمات زیبایی لمینت دندان ها به این صورت انجام می شود که در ابتدا دندان ها را تراشیده و هم تراز می کنند و در نهایت با استفاده از انواع ماده های مخصوص پوششی سفید بر روی دندان ها قرار می دهدند و با این عمل، لبخند زیبای از دست رفته ی شما باز می گردد. به لمنیت دندان ونیر دندان نیز گفته می شود و در بین دندانپزشک ها رایج تر می باشد.
بهترین سن برای انجام لمینیت دندان چه زمان می باشد؟
در واقع زمانی که استخوان های فک و دندان ها به طور کامل رشد خود را طی کرده باشند که تقریبا حدود سنی 16 – 18 سال می باشد بهترین سن برای لمینیت دندان ها می باشد. اما با توجه به اینکه در برخی موارد لمینیت دندان به جز حنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز خواهد داشت، بنا به تشخیص دندان پزشک متخصص ممکن است در سنین پایین تر نیز این خدمات انجام پذیرد.
برای چه دسته از افراد لمینت مناسب نمی باشد؟
  • افرادی که دندان ‌های آن ها به دلیل پوسیدگی یا بیماری لثه فعال دچار مشکل و ناسالم شده است.
  • افرادی که دندان های آن ها در نتیجه پوسیدگی، شکستگی، پر کردن (در دندان‌ های بزرگ) ضعیف شده است.
  • کسانی که روی سطح دندان خود مینای کافی ندارند.
مزایا ی انجام خدمات لمینت دندان ها
  • اصلاح طرح لبخند
  • کم تهاجمی بودن لمینت
  • مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ
  • طبیعی بودن ظاهر لمینت
  • دوام بالا
  • طول درمان کوتاه
معایب انجام خدمات لمینت دندان ها
  • عدم امکان ترمیم
  • عدم برگشت پذیری لمینت
  • قیمت بالا
  • ایجاد حساسیت های دندان
  • امکان پوسیدگی دندان در صورت انجام لمینت توسط افراد غیر متخصص

خالق لبخندی زیبا با کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا در اسلامشهر

۸ بازديد
بهداشت دهان و دندان برای بسیاری از افراد مهم می باشد و در دسته از افراد جامعه برای انتخاب دوست و معاشرت با سایر افراد این مسئله بسیار مهم می باشد اما در برخی شرایط، با وجود رعایت بهداشت دندان ها نیازمند خدمات زیبایی می باشند و پیدا کردن کلینیکی که تعهد و مسئولیت بالایی در برابر خدمات خود داشته باشد بسیار سخت می شود. طبق تحقیقات ما یکی از کلینیک های پر طرفدار با یک دهه فعالیت و تجربه در زمینه دندان پزشکی، کلینیک دندان پزشکی اسلامشهر بوده که زیر نظر دکتر شیدا بیابانی تاسیس شده و این یکی از شعبه های این دندان پزشکی می باشد. یکی دیگر از شعبه های دکتر شیدا واقع در نیاوران است، که خدماتی مشابه به یکدیگر را به مراجعان خود ارائه می دهند.
خدمات کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا
کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا با بیش از یک دهه تجربه و سابقه فعالیت در تمامی امور فوق تخصصی دندان پزشکی در حال حاضر دارای دو شعبه در شمال تهران (نیاوران) و جنوب تهران (اسلامشهر) می باشد که همه روزه آماده ارائه خدمات کامل دندان پزشکی می‌باشد.
این مجموعه کلینیک، دارای کادری مجرب و دندان پزشکان متخصص در تمامی امور دندان پزشکی مانند جراحی، زیبایی، ترمیم و سایر موارد هستند که شما با تعیین وقت قبلی می توانید به هر یک از کلینیک ها به انتخاب خود مراجعه کرده و از مشاوره رایگان در تمامی امور مرتبط بهره ببرید.
تمامی خدمات دندان پزشکی دکتر شیدا با توجه به نیاز افراد و بیماران ارائه شده و تمامی تلاش مجموعه این است که با هزینه مناسب و با بهترین کیفیت تمامی خدمات زیبایی و درمانی را ارائه و ضمانت نماید.

درمان ریشه دندان برای چه افرادی مناسب می باشد؟

۷ بازديد
یکی از خدمات درمانی برای دندان ها درمان ریشه ی دندان می باشد. معمولا برای افراد دندان درد بسیار درد بزرگی بوده و برای دسته ای از افراد غیرقابل تحمل می باشد. اما این درد غیرقابل دمان نمی باشد و برای آن راه حلی در نظر گرفته شده است. گفته می شود زمانی که دندان های افرد درگیر عفونت به همراه پوسیدگی می شود، تنها راه کمک درمان ریشه دندان می باشد. این نوع درمان بدین صورت انجام می شود که ابتدا دندان پزشک اقدام به خارج کردن بافت خراب از ریشه دندان می کند و سپس اقد ام به تمیز کردن کانال های ریشه دندان ها می کند و سپس حفره های به وجود آمده در دندان ها با مواد ویژه و خاصی مجددا پر می شوند.
چه زمانی باید برای درمان ریشه دندان به متخصص مراجعه کنیم؟
هر دردی که در ریشه دندان احساس شود، لزوما به معنای مراجعه به متخصص نمی باشد. در خیلی از موارد شما در ابتدا باید توسط دندان پزشک عمومی معاینه  ویزیت شوید و سپس پس از بررسی های لازمه و معاینات اولیه آغاز شده و در صورت لزوم اقدامات درمانی صورت می گیرد. بنابراین در نظر داشته باشید که اولین اقدام برای درمان مراجعه به پزشک و ویزیت بوده تا در صورت لزوم به درمان اقدام کنید.
درمان ریشه ی دندان به چه صورت انجام می شود؟
در قسمت تاج دندان پوسیدگی و عفونت ها در ابتدا برداشته شده، طول کانال های ریشه مشخص شده، داخل آن توسط ابزار ویژه ای تمیز و خالی شده و در نهایت کانال ها با موادی که ریشه گیاهی دارند و از صمغ گیاهان تهیه شده است، پر شده و پانسمان بر روی آن ها قرار داده می شود. تا زمانی که فرآیند درمان کامل نشده باشد و پانسمان روی دندان ها وجود دارد، باید غذا های نرم خورد و در حین مسواک زدن احتیاط نمود تا پانسمان کنده نشود.

روکش دندان برای چه دسته از افراد مناسب می باشد؟

۷ بازديد
در واقع یکی از رایج ترین روش های درمانی برای ترمیم دندان ها عمل روکش دندان می باشد. در اصطلاح دندانپزشکی به عمل روکش دندان، تاج مصنوعی نیز گفته می شود چرا که بر روی دندان به جای تاج دندان که از بین رفته قرار می گیرد و به عمل جویدن کمک بیشتری خواهد کرد. امروزه طیف وسیعی از روکش‌ ها از جمله روکش کاملاً پورسلان، روکش پرسلان-فلز PFM، روکش زیرکونیوم وجود دارد که یکی از محبوب‌ ترین گزینه‌ ها، برای روکش دندان، روکش پرسلان می باشد که رنگ آن به طور طبیعی با دندان‌ های دیگر همخوانی دارد و به همین دلیل آن را برای داشتن لبخندی زیبا و جذاب به مراجعان خود توصیه می‌ کنیم.
چه زمانی براید برای روکش دندان اقدام کنیم؟
در اکثر مواثع، در شرایطی که دیواره های دندان و یا تاج دندان به طور کامل آسیب دیده و غیر قابل ترمیم می باشد، پس از درمان ریشه دندان، توسط لابراتوار ساخته شده و سپس با چسب مخصوص بر روی دندان ها مجددا قرار می گیرد.
معمولا این روکش های دندان تا چه میزان دوام می آورند؟
به طور معمول و متوسط طول عمر روکش های دندان بین ۵ تا ۱۵ سال می باشد. البته این زمان با توجه به میزان سلامت دندان های زیرین آن ها و همچنین نحوه مراقبت و میزان مراقبت هایی که انجام می دهید نیز متغیر، و قابل تغییر می باشد. روکش ها هم مانند دندان های معمولی نیازمند مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان می باشند. اگر به طور مرتب مسواک بزنید و از مصرف چیزهایی که باعث خرابی و آسیب دندان ها می شود پرهیز کنید، قطعا ماندگاری و دوام آن ها به طبع بالا تر می رود.
نحوه ی مراقبت از روکش دندان
همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم روکش های دندان نیز همانند دندان ها برای افزایش طول عمر نیازمند مراقبت های مخصوص به خود می باشند و در صورتی که از آن به درستی مراقبت نشود، خیلی زود باید مجددا ترمیم و یا برای تعویض آن ها اقدام کنید. البته مراقبت های بعد از روکش دندان بسیار ساده بود و تنها کافی است که پس از میل کردن غذا، بین دندان ها نخ دندان کشیده و بهداشت دهان و دندان خود را صرفاً رعایت کنید و در نظر داشته باشید در روز های اولیه نیز غذاهای نرم بخورید و هیچ گاه از دندانی که روکش شده برای شکستن آجیل و سایر موارد اینچنینی استفاده نکنید.

کلینیک دکتر شیدا، متفاوت ترین در نوع خود

۵ بازديد
لبخند هر  فرد مانند امضای آن شخص می باشد و برای داشتن لبخندی زیبا نیازمند دندان هایی یکدست و تقریبا سفید می باشیم. با وجود مطب ها و کلینیک های مختلف داندان پزشکی در نقاط مختلف در برخی شرایط ممکن است خدماتی که نیاز داریم را دریافت نکنیم و یا در شرایطی به نسبت هزینه ای که خرج کرده ایم خدمات مورد نیاز را دریافت نکرده باشیم. یکی از توصیه ها و پیشنهادات ما کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا می باشد که در نوع ارائه خدمات خود متفاوت ترین می باشد.
درباره کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا
دکتر شیدا بیابانی که مؤسس کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا می باشد، با تمام تلاش خود در طول یک دهه فعالیت، دندان پزشکان متخصص در امر زیبایی، جراحی و عمومی دندان را گرد هم آورده و کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا را تأسیس کرده است. این کلینیک که دارای و شعبه واقع در نیاوران و اسلامشهر می باشد تمامیه خدمات درمانی دندان از جمله جراحی دندان، جراحی دندان عقل، درمان ریشه دندان، کشیدن دندان، ارتودنسی و روکش دندان همچنین در زمینه زیبایی دندان از جمله لمینت دندان، کامپوزیت دندان؛، بروساژ دندان، ایمپلنت دندان، بلچینگ دندان آماده ارائه خدمات می باشد.
ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا
همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم ما در نوع خود متفاوت ترین می باشیم چرا که در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا با بیش از یک دهه تجربه و فعالیت همچنین با دارا بودن دو شعبه فعال در شمال تهران (نیاوران) و جنوب تهران (اسلامشهر)، آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان برای تمامی درمان های تخصصی دندان پزشکی، درمان های عمومی دندان پزشکی، جراحی های لثه و ریشه، دندان پزشکی کودکان و سایر خدمات می باشم.
در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا، لبخندی زیبا به شما هدیه خواهیم داد.

چه کسانی نیازمند جراحی دندان عقل می باشند؟

۱۱ بازديد
چه زمانی برای جراحی دندان عقل اقدام کنیم؟
لبخند زیبای هر فرد وابسته به دندان های آن می باشد و تمامیه افراد در اکثر مواقع به ضاهر و زیبایی دندان های خود اهمیت بسیاری می دهند. اما علاوه بر اقدامات زیبایی اکثر افراد نیازمند خدمات درمانی نیز می باشند. همانطور که می دانید دندان های عقل پس از گذشت مدتی نیازمند جراحی و کشیدن می باشد. در بین خدمات درمانی برای دندان ها جراحی دندان عقل بسیار متداول تر از سایر خدمات درمانی می باشد.
معمولا از بین سنین 17 تا 22 سالگی دندان های عقل شروع به رشد کردن می کنند و در برخی از افراد ممکن است دچار مشکل و درد شود در نتیجه برخی از افراد نیازمند به جراحی دندان عقل می شوند. بنابراین یکی از توصیه های کلینیک دندان زشکی ما یعنی کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا به شما این می باشد که اگر در رنج سنی 17 تا 22 سالگی هستید، به دندان پزشک متخصص مراجعه کرده و قبل از اینکه دندان عقل شما به فک، دندان های مجاور آسیبی برساند یا باعث عفونت شود، وضعیت آن کاملا بررسی شده و در صورت نیاز جراحی دندان عقل برای شما صورت گیرد.
کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا
ما در نوع خود متفاوت ترین می باشیم. در کلینیم دندان پزشکی دکتر شیدا، انواع خدمات درمانی از جمله ترمیم دندان، جراحی دندان، جراحی دندان عقل، درمان ریشه دندان، کشیدن دندان، ارتودنسی و روکش دندان و همچنین تمامیه خدمات زیبایی از جمله کامپوزیت دندان، لمینت دندان، لیفت لثه، بروساژ دندان، ایمپلنت دندان و بلیچینگ دندان را انجام می دهد. ما در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا انواع مشاوره های خود را در این زمینه را به صورت رایگان برای جلب رضایت بیشتر افراد، ارائه می شود.
مزایای استفاده و مراجعه از خدمات کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا
  • ضمانت کامل خدمات انجام شده
  • نوبت دهی دقیق و بدون اتلاف وقت
  • مشاوره و معاینه رایگان با تعیین وقت قبلی
  • بهترین قیمت خدمات دندان پزشکی در تهران
  • محیطی آرام و مجهز با دقیق ترین دستگاه ها