آرشیو دی ماه 1401

دانستی برای افزایش اطلاعات عمومی

استفاده از کدام روش بهتر است؟ روکش دندان و یا ایمپلنت

۴ بازديد
همگی ما بالاخره روزی پیر می شویم و به علت عوامل مختلف ممکن است دندان هایمان با تمام رسیدگی ها، دچار آسیب و پوسیدگی شود و برای رفع این مشکل لازم است به دندان پزشکی مجرب و ماهر مراجعه کنیم. اما امروزه به علت روش های متعدد موجود در بازار و تنوع بالای خدمات درمانی و افرادی که اطلاعات کامل و جامعی نسبت به برخی از درمان ها دارا نمی باشند، سخت باشد در نتیجه در این مقاله سعی داریم به موضوع مهم انواع روش های روکش دندان و همچنین استفاده از چه روش درمانی؛ بپردازیم.
روکش دندان چیست و برای چه دسته از افراد مناسب می باشد؟
ارائه ی خدمات درمانی روکش دندان برای افرادی که دارای پوسیدگی های شدید در ناحیه دندان و همچنین حساسیت دندان ها نسبت به سرد و یا گرم شدن شدید دندان ها و با توجه به تشخیص و نظر دندان پزشک برای فردی که مستعد انجام این عمل می باشد، انجام می شود.
انواع روش های روکش دندان
  • روکش‌ دندان فلزی
  • روکش دندان فلز-سرامیک (PFM)
  • روکش دندان تمام سرامیکی
لمینت دندان چیست و چه دسته از افراد امکان دریافت این خدمات درمانی را دارا می باشند؟
اگر آسیب و پوسیدگی در دندان ها جدی باشد و امکان نگهداری دندان ها دیگر میسر نباشد دندان پزشک مجبور به انجام خدمات لمینت دندان می باشد. در استفاده از این روش بخش های پوسیده ی دندان ها تراشیده و سپس با استفاده از مواد مخصوص قسمت های خالی شده پر می گردد. در واقع ایمپلنت دندان ها شامل یک ریشه ‌ی پیچی می باشد که به طور متداول و معمول از جنس تیتانیوم ساخته شده است و به داخل استخوان فک وارد می‌ شود.
کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا
با مراجعه و دریافت انواع خدمات درمانی و زیبایی در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا که دارای دو شعبه در تهران و اسلامشهر می باشد می توانید در هر دو شعبه از مشاوره های رایگان آن بهره برده و بهترین نوع خدمات را دریافت کنید.

بروساژ دندان چیست و برای چه کسانی مناسب می باشد؟

۵ بازديد
این روز ها اکثر افراد به دنبال اصلاح دندان های خود برای خلق لبخندی زیبا می باشند. به همین دلیل ممکن است بسیاری از افراد با اصطلاحات رایج دندانپزشکی آشنایی کاملی نداشته باشند و اطلاعات کافی در رابطه با این خدمات زیبایی و درمانی برای دندان ها نداشته باشند. یکی از خدمات زیبایی دندانپزشکی بروساژ دندان و یا همان جرم گیری کامل دندان ها از سطح ریشه ای آن ها می باشد.
جرم دندان ساخته شده از یک ماده سخت معدنی می باشد که بر روی دندان ها تشکیل شده و بیشترین مقدار جرم در پشت دندان های جلویی پایین می باشد. به همین دلیل که مجاری غدد بزاقی به این قسمت باز می ‌شوند. جرم‌ گیری یا همان بروساژ فقط پلاک دندان و جرم دندان را از بین می ‌برد و سطح داخلی دندان را سفید نمی کند.
به طور کلی بروساژ دندان برای چه افرادی مناسب می باشد؟
اگر چند روزی مسواک نزنید و بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت نکنید، مشاهده خواهید کرد که دندان ها شروع به جرم گیری و رسوب کرده و با یک مسواک زدن مجددا آن ها از بین می رود. اما افرادی که به مدت طولانی و به درستی به دندان های خود مسواک نزده و یا چای و قهوه و دخانیات استفاده می کنند، باید به دندان پزشک مراجعه کرده تا دندان ها و لثه هایشان جرم گیری و بروساژ شود تا از سلامت کامل دندان و لثه خود اطمینان حاصل کنند.
مزیت بروساژ دندان چه می باشد؟
از بین رفتن جرم های دندان ها به طور کامل باعث‌ کاهش پوسیدگی دندان می شود. بروساژ و جرم گیری دندان ها همچنین باعث بهبود ورم و التهاب لثه ها می شود و مانع از تبدیل شدن‌ این مشکل به‌ یک بیماری شدید لثه می گردد. با این ‌حال، مزیت ‌های جرم گیری دندان تنها تا زمانی ‌دوام دارد که‌ دوباره جرم روی دندان ها تشکیل نگیرد. بعضی از افراد که بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت نمی کنند، به جرم گیری دندان دوره‌ای نیاز پیدا می کنند.

انواع روش های درمان ریشه دندان

۱۳ بازديد
یکی از روش های ترمیم مجدد دندان ها که آسیب بسیار کمی برای آن ها دارا می شود، استفاده از روش درمان ریشه ی دندان می باشد. هر چند که شرایط خاصی برای انجام درمان ریشه ی دندان ها وجود دارد اما به هر حال بهترین روش نیز می باشد. در واقع افرادی که دندان های آن ها دچار پوسیدگی و یا حساسیت بیش از حد نسبت به گرما و سرمای انواع مواد غذایی شده است نیازمند ترمیم مجدد دندان ها می باشد به دلیل از بین رفتن ریشه دندان ها می توان عصب و ریشه دندان های آسیب دیده را تخلیه کرد و به درمان ریشه دندان ها پرداخت در این روش ریشه تخلیه شده اما دندان های اصلی باقی مانده و پس از تخلیه، با مواد مخصوص پر خواهد شد.
انواع روش های انجام درمان ریشه ی دندان ها
با توجه نوع دندان ها و فک های افراد که با یکدیگر متفاوت می باشند همچنین نوع پوسیدگی یکی از روش های جراحی اپیکو، عصب کشی یا اندو، درمان ریشه مجدد یا ری اندو؛ با توجه به تشخیص دندان پزشک و متخصص انتخاب و بر روی مراجع اجرا خواهد شد. در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا که دارای دو شعبه در تهران و اسلامشهر می باشد در ابتدا برای ارائه خدمات با بهترین کیفیت مشاوره های رایگان ارائه داده می شود تا بهترین درمان با توجه به نوع دندان ها و فک شما، اجرا شود.
از دیگر مزیت های استفاده از خدمات (زیبایی و درمانی) کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • ضمانت کامل خدمات انجام شده
  • نوبت دهی دقیق و بدون اتلاف وقت
  • مشاوره و معاینه رایگان با تعیین وقت قبلی
  • بهترین قیمت خدمات دندان پزشکی در تهران
  • محیطی آرام و مجهز با دقیق ترین دستگاه ها

به کدام کلینیک در اسلامشهر مراجعه کنیم

۱۱ بازديد
قطعا بهداشت دهان و دندان و همچنین ترتیب و سفیدی دندان ها برای همگی ما دارای اهمیت می باشد و لازم است برای رسیدن به امر هر چند ماه یکبار به دندان پزشک و متخصص مراجعه کرده تا از سلامت و بهداشت دندان ها اطمینان پیدا کنیم. اما یکی از سخت ترین کار ها یافتن کلینیک های دندان پزشکی معتبر به همراه متخصصین با تجربه می باشد و در نهایت کلینیک دندان پزشکی که علاوه بر ارائه ی خدمات با کیفیت از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد. یکی از معتبر ترین و با کیفیت ترین کلینیک های دندان پزشکی، کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا در اسلامشهر می باشد که در ادامه به معرفی خدمات آن خواهیم پرداخت.
ارائه ی انواع خدمات درمانی و زیبایی در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا
کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا با دارا بودن دو شعبه در تهران واقع در نیاوران، سه راه اقدسیه، اطلس مال، طبقه A5 ، واحد 713 و همچنین شعبه اسلامشهر واقع در باغ فیض، بین کوچه 2 و 4 ، پلاک 975 طبقه اول آماده ی ارائه ی تمامیه خدمات زیبایی و درمانی مربوط به دندان می باشد. کلینیک دندان پزشکی اسلامشهر با دارا بودن چندین دهه تخصص و با کادری مجرب، به همراه محیطی آرام و مناسب بهترین خدمات مربوط به دهان و دندان را ارائه می دهد همچنین برای جلب رضایت و اعتماد بیشتر مراجعین خود این کلینیک تمامیه مشاوره های خود را رایگان کرده است.
به زندگی لبخند بزنید!
لبخند هر فرد امضای او و منحصر به فرد می باشد در نتیجه برای تمامیه افراد ترتیب و بهداشت دهان و دندان مهم می باشد با مراجعه به کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا در هر دو شعبه، می توانید از مزایایی مانند ضمانت کامل خدمات انجام شده، نوبت دهی دقیق و بدون اتلاف وقت، مشاوره و معاینه رایگان با تعیین وقت قبلی، بهترین قیمت خدمات دندان پزشکی در تهران، محیطی آرام و مجهز با دقیق ترین دستگاه ها را دریافت کنید.

خرید مواد اولیه تولیدات دارویی

۶ بازديد
شاید برای خیلی از افراد مواد اولیه ساخت انواع مواد دارویی جالب و سوال برانگیز باشد. یکی از مواد جانبی تولیدات دارویی آویسل و یا به اصطلاح میکروکریستالین سلولز می باشد. به دنبال سرشناس و به نام شدن، بسیاری از شرکت های تولیدی دارو به دنبال مرکزی برای خرید آویسل های با کیفیت و مرغوبی می باشند. شرکت آوا شیمی صبا با بیش از 20 سال تجربه و فعالیت در زمینه ی تولید مواد اولیه آرایشی و بهداشتی، دارویی و در برخی از زمینه های غذایی، آماده ی فروش انواع مواد اولیه از این دست می باشد. از دسته مزیت های خریداری این دسته از محصولات از شرکت آوا شیمی صبا ضمانت اصل بودن کالا، ارسال نمونه محصول برای تمامیه خریداران و همچنین ضمانت کیفیت کالا می باشد.
انواع آویسل ها
میکروکریستالین سلولز یا آویسل در دسته مواد جانبی دارو ها قرار گرفته که یک ماده افزودنی آلفا سلولز خالص و نیمه‌ دپلیمریزه شده است که توسط هیدرولیز اسیدی خمیر چوب ویژه ساخته می ‌شود. این ماده یک پرکننده بایندر و منبع فیبر برای دوزهای خوراکی دارویی و شرکت های مواد غذایی است. و با توجه به مصرف و نیاز خرید آویسل به دسته هایی مانند آویسل ۱۰۱، آویسل ۱۰۲ و آوسیل ۱۱۲ تقسیم شده و شما می توانید در صورت نیاز آن ها را از شرکت آوا شیمی صبا خریداری کنید.
ارزش غذایی آویسل 
این ماده به دلیل دارا بودن مقدار بسیار زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر ارزش غذایی بالایی داشته و در بین مکمل های دارویی پرطرفدار می باشد.
همچنین قابلیت بالایی برای جذب آب در خود را به میزان بسیار بالایی داشته که به همین دلیل برای افزایش خلوص ترکیبات پودری استفاده می شود.
انواع کاربرد های میکروکریستالین سلولز یا همان آویسل ها
از آویسل ها برای کاربرد های متعددی از جمله انواع صنایع مواد غذایی، نوشیدنی، داروسازی و محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.
ز

درمان دندان های پوسیده، با ترمیم دندان

۸ بازديد
ترمیم دندان ها یکی از آشنا ترین نوع درمان دندان های پوسیده در بین افراد جامعه می باشد که هر فردی در طول زندگی خود ممکن است به نحوی با آن برخورد داشته باشد. زمانی که دندان های شما پوسیده می شوند، دندانپزشک برای درمان آن بخش های پوسیده و یا عفونی شده باید عمل تخلیه انجام دهد و سپس دندان پوسیده شده ای که تخلیه گردیده است را با مواد مخصوص پر کند. برای پر کردن و یا به اصطلاح، ترمیم دندان های پوسیده می توان از انواع مواد ترمیمی استفاده نمود.
انواع مواد ترمیمی برای دندان های پوسیده
پر کردن دندان های پوسیده و یا ترمیم دندان با مواد مختلفی انجام می شود که استفاده از طلا، کامپوزیت رزین، آمالگام، سرامیک و گلاس آینومر مرسومیت بیشتری در بین دندانپزشک ها دارد. بیشترین مصرف در بین این دسته از مواد ترمیم کننده، آمالگام و کامپوزیت می باشد که ماده آمالگام از طول عمر بالای ده سال برخوردار بوده و قیمت نسبتا پایین تری نسبت به کامپوزیت دارد و عموما به علت رنگ نقره ای آن برای دندان های عقب استفاده می گردد. کامپوزیت به علت شباهت با رنگ دندان، برای دندان های جلو و یا دندان هایی که در لبخند فرد دید بیشتری دارند استفاده می شود، طول عمر این نوع مواد ترمیمی نسبت به آمالگام کمتر است و هزینه بیشتری نیز دارد.
مشاوره ی رایگان برای ترمیم دندان ها وانواع خدمات درمانی و زیبایی دندان
کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا با بیش از 7 سال سابقه در امر زیبایی فک و دندان ‌ها و انواع جراحی دندان و لثه ، با دارا بودن کادری مجرب و تشکیل شده از برترین پزشکان متخصص، آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان ترمیم دندان و خدمات وابسته به آن می‌ باشند.

اطلاعاتی در رابطه با کامپوزیت ونیر

۱۱ بازديد
لبخند هر فرد امضای آن شخص می باشد و برخی از افراد به علت نقص های جزئی در دندان های خود ممکن است در شرایطی، از لبخند زدن صرفه نظر کرده و این لذت را از خود سلب کنند. امروزه با پیشرفته علم دندان پزشکی برخی از اقدامات زیبایی بر روی دهان و دندان های فرد انجام می گردد که باعث بازگشت اعتماد به نفس و آن لبخند زیبا می شود. یکی از این اقدامات زیبایی در واقع کامپوزیت دندان می باشد. کامپوزیت دندان و یا به اصطلاح کامپوزیت ونیر، یکی از بهترین روش ها برای بهبود و اصلاح لبخند، می باشد. در این روش، نقص زیبایی دندان توسط ونیر دندان از جنس کامپوزیت پوشانده می شود. در حوزه دندان پزشکی، کامپوزیت یک ماده ی خمیری می باشد که وقتی برای انجام ونییر مورد استفاده قرار می گیرد، توسط قلم مخصوص روی دندان ها قرار گرفته و به آن ها فرم داده می شود و در نهایت با نور دستگاه لایت کیور سخت و سفت می گردد.
کامپوزیت ونیر برای چه دسته از افرادی مناسب می باشد؟
حتما برای شما هم سوال شده است که خدمات درمانی به خصوص کامپوزیت ونیر برای چه دسته از افرادی مناسب می باشد در واقع این روش درمانی برای افرادی که دندان هایشان تیره یا لکه دار است می توانند درمان مناسبی باشد که باعث تغییر رنگ دندان های شود. اما به یاد داشته باشید که روکش کامپوزیت از هر نوع که باشد می تواند دندان ها را سفید کرده و خرابی های جزئی را درمان کند و جایگزینی برای درمان ارتودنسی نیست. زیرا این روش نمی تواند شلوغی، درهم ریختگی، جلو و عقب و دندان های کج را درمان کند. بنابراین، برای نصب روکش، دندان ها باید کاملاً سالم و ردیف باشند.

ارتودنسی دندان برای چه افرادی مناسب می باشد؟

۷ بازديد
در برخی از نوجوانان که در سن بلوغ و رشد می باشند اصطلاح ارتودنسی بسیار شایع و رایج می باشد اما دقیقا این عمل درمانی و زیبایی برای دندان افراد به چه معنا می باشد؟ در تعریفی بسیار ساده و عامیانه میتوان، ارتودنسی را شاخه ‌ای از دندانپزشکی نامید که دندان ‌ها و فک ‌هایی را که در جای نامناسبی قرار گرفته اند را اصلاح کرده و به جای خود بر می گرداند. دندان هایی که در جایگاه نامناسبی قرار می گیرند و شکل نامتعارفی دارند مشکلات مانند بهداشت دهان را به همراه خواهند داشت. تمیز نگه داشتن دندان ‌ها نیز کاری سخت تر و دشوار تر شده و در نهایت بیماری که دندان های نامرتبی دارد در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری های پریودنتال قرار می گیرند. به همین دلیل عمل ارتودنسی دندان را از دسته خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی معرفی کردیم چرا که علاوه بر اصلاح مکان دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها باعث اصلاح لبخند و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس نیز می شود.
ارتودنسی برای چه سنینی مناسب می باشد؟
همانطور که بالاتر نیز ااره کردیم ارتودنس بیشتر در بین نوجوان ها و سنین رشد و بلوغ افراد شایع و رایج می باشد. همچنین بهترین دوره برای ارتودنسی دندان به گفته پزشکان متخصص زمانی است که هرگونه ناهنجاری فک و دندان در کودکان تشدید شود، می توان به متخصص ارتودنسی مراجعه کرد. اما بهترین زمان برای مراجعه بین 8 تا 14 سالگی و یا همان سن بلوغ می باشد.
مزایای استفاده از کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا
  • ضمانت کامل خدمات انجام شده
  • نوبت دهی دقیق و بدون اتلاف وقت
  • مشاوره و معاینه رایگان با تعیین وقت قبلی
  • بهترین قیمت خدمات دندان پزشکی در تهران
  • محیطی آرام و مجهز با دقیق ترین دستگاه ها

ارتودنسی دندان از چه سنی قابل اجرا می باشد؟

۶ بازديد
ترتیب دندان ها برای افرادی که دارای دندان ها نامرتبی می باشند به طبع بسیار مهم بوده و همچنین بر اعتماد به نفس آن ها نیز تاثیرگذار می باشد. یکی از روش های ساده برای بازگرداندن این اعتماد به نفس و مرتب تر جلوه دادن دندان ها استفاده از روش درمانی ارتودنسی می باشد. شاید یافتن کلینیک های معتبر برای انجام این عمل و دریافت خدمات کمی دشوار باشد که ما در این مقاله سعی در معرفی یکی از بهترین کلینیک های دندان پزشکی داشته که به ارائه ی بهترین خدمات ارتودنسی می پردازد.
ارتودنسی چیست؟
معمولا برای افرادی که دندان های نامرتبی داشته و ریشه ی آن ها به صورت اشتباهی رشد کرده است با استفاده از ارتودنسی ها می توان برای اصلاح این نامرتبی ها اقدام کرد. اگر افرادی که دارای این نابهنجاری ها هستند زودتر اقدام به اصلاح آن نکنند، ساده ترین اتفاقی که در آینده ممکن است برای فرد ایجاد شود، مشکلاتی گوارشی به علت عدم توانایی در جویدن مناسب می شود.
در چه سنی باید برای ارتودنسی اقدام کنیم؟
با توجه به بررسی های متعدد دندان پزشکان و متخصصان سن مناسب برای انجام و دریافت خدمات برای ارتودنسی دندان ها، سنینی بین 8 – 14 سالگی می باشد که بازه ی سنی بلوغ می باشد از آن جهت این بازه ی سنی برای مراجعه به پزشک مناسب می باشد که راحت تر و سریع تر می توان به نتیجه ی دلخواه رسیده و در نتیجه فرد نیازی به صرف زمان بسیار زیادی ندارد.
کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا
یکی از معتبر ترین کلینیک های دندان پزشکی برای ارائه ی انواع خدمات درمانی و زیبایی از جمله ارتودنسی دندان ها، کلینیک معتبر دندان پزشکی دکتر شیدا می باشد. این کلینیک با دارا بودن دو شعبه در تهران واقع نیاوران و همچنین اسلامشهر آماده ی ارائه ی بهترین خدمات به همراه مشاوره ی رایگان می باشد

چگونه به کمک دندان هایمان اعتماد به نفس گذشته را بازگردانیم؟

۶ بازديد
همگی ما می دانیم که لبخند هر شخص امضای شخصی و مختص به آن شخص می باشد در نتیجه لازم است برای لبخندی زیبا از دندان های سفید و یکدست برخوردار باشیم و لازمه ی داشتن دندان های این چنینی رعایت بهداشت دهان و دندان ها می باشد و همچنین چکاپ های ماهیانه برای اطمینان از سلامت و بهداشت دندان هایمان. همچنین برای دریافت این چکاپ ها، نیازمند پیدا کردن کلینیک دندان پزشکی معتبری هستیم که خدمات خود را به بهترین نحو به متقاضیان و مراجعان ارائه دهد. یکی از پیشنهادات ما قطعا کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا می باشد که با یک دهه فعالیت در زمینه ی دهان و دندان و با دارا بودن دو شعبه در تهران واقع در نیاوران، سه راه اقدسیه، اطلس مال، طبقه A5 ، واحد 713 و همچنین اسلامشهر، باغ فیض، بین کوچه 2 و 4 ، پلاک 975 طبقه اول و با ارائه ی بهترین خدمات در زمینه ی درمانی (ترمیم دندان، کشیدن دندان، جراحی دند ان، درمان ریشه دندان، ارتودنسی و روکش دندان) و همچنین در زمینه ی زیبایی دندان (لمینت دندان، کامپوزیت دندان، لیفت لثه، بروساژ دندان، ایمپلنت و بلیچنگ دندان) با بهترین و مجرب ترین متخصصین آماده ی ارائه ی خدمات با مناسب ترین هزینه ها می باشد.
مزایای استفاده از خدمات متنوع کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا
ما در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا، در نوع خود متفاوت ترین می باشیم چرا که برای جلب رضایت بیشتر مراجعین خود، از ارائه مشاوره ی رایگان استفاده کرده تا شما نیز قبل از هزینه های مختلف برای دریافت انواع خدمات درمانی و یا زیبایی با اطمینان کامل اقدام کرده و در نهایت از خدماتی که دریافت می کنید نیز رضایت کامل را داشته باشید.
  • ضمانت کامل خدمات انجام شده
  • نوبت دهی دقیق و بدون اتلاف وقت
  • مشاوره و معاینه رایگان با تعیین وقت قبلی
  • بهترین قیمت خدمات دندان پزشکی در تهران
  • محیطی آرام و مجهز با دقیق ترین دستگاه ها