بهترین نوع کامپوزیت دندان کدام است؟

دانستی برای افزایش اطلاعات عمومی

بهترین نوع کامپوزیت دندان کدام است؟

۹ بازديد
یکی از روش هایی که در دندان پزشکی ها هم از جنبه ی زیبایی و هم درمانی برخوردار می باشد، کامپوزیت دندان ها می باشد. این روز ها که از این روش بیشتر برای زیبایی بهره برد می شود روشی برای اصلاح لبخند می باشد چرا که با استفاده از کامپوزیت دندان ها می توان آن ها را مرتب و همچنین سفیدی سابق را به آن ها هدیه داد. اما این روش درمانی و زیبایی دارای انواع مختلفی است که هر کدام از کامپوزیت های دندان دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند اما به طور کلی با توجه به نوع دندان ها و فک و با توجه به تشخیص دندان پزشک و متخصص، روشی متناسب برای دهان و دندان های شما در نظر گرفته شده و بر روی دندان های شما اجرا خواهد شد.
انواع کامپوزیت های موجود در دندان پزشکی ها
  • کامپوزیت ‌های قدامی: امروزه یکی از مناسب ترین روش های کامپوزیت دندان ها روش قدامی می باشد چرا که برای مدت زمان طولانی تری به نسبت سایر روش ها سفید و براق باقی خواهد ماند. همچنین این مدل امکان اجرای کامپوزیت بر روی دندان ها بدون نیاز به تغییر در رنگ، شکل و اندازه را بدون نیاز به تراشیدن دندان ها را برای فرد مراجع فراهم می کند.
  • کامپوزیت ‌های خلفی: همانطور که از نام این روش کامپوزیت دندان مشخص می باشد این روش با در نظر گرفتن افزایش فشاری که در جویدن انواع مواد غذایی به دندان ‌های خلفی ممکن است وارد شود، طراحی شده ‌اند. در نتیجه این ترمیم، دندان ها را بسیار قوی تر و همچنین با ماندگاری بیشتر و طولانی مدتی به مراجع کننده ارائه می دهد.
  • کامپوزیت‌های مایع: کامپوزیت فلو را اساساً به دلیل انعطاف‌ پذیری بالای آن ها می شناسند. معمولا دندان پزشک از کامپوزیت ‌های مایع و یا فلو برای پر کردن حفره‌ های کوچک دندان مانند شکاف، منافذ یا پوسیدگی باقی مانده دندان استفاده می کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.