انواع ارتودنسی مناسب دهان و فک

دانستی برای افزایش اطلاعات عمومی

انواع ارتودنسی مناسب دهان و فک

۷ بازديد
معمولا براری اصلاح دندان های نامرتب و نابهنجاری های موجود در فک برخی افراد در سنین خاصی که رشد فک ها به طور کامل انجام و متوقف شده است، ارتودنسی دندان ها پیشنهاد می شود که دارای انواع مختلفی بوده و بر اساس تشخیص پزشک و نوع فک برای بیمار تجویز خواهد شد. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم بهتر است ارتودنسی دندان ها در سنین بین 8 تا 14 سالگی انجام شود تا فک ها کاملا رشد خود را کرده و در نهایت با انجام ارتودنسی دندان ها اشکالی در آینده ایجاد نگردد.
انواع ارتودنسی دندان ها
  • ارتودنسی های ثابت: در این روش براکت ها به دندان ها فیکس شده و امکان جابجایی آن ها برای فرد وجود نخواهد داشت در ارتودنسی ها ثابت رعایت بهداشت دهان و دندان ها مهم ترین نکته می باشد. همچنین به علت ثابت بودن آن ها درمان بهتر انجام شده و نتیجه ی بهتری به نسبت سایر مدل ها خواهد داشت. انواع ارتودنسی های ثابت ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی دیمون، بریس های فلزی و سرامیکی می باشند.
  • ارتودنسی های متحرک: یکی از پر دردسر ترین مدل های ارتودنسی دندان ها، ارتودنسی های متحرک می باشند و به همراهی بیمار بسیار نیاز می باشد به همین علت برای سنین کمتر پیشنهاد نمی شود چرا که نگهداری برای سنین کمتر بسیار سخت تر و البته دشوار تر نیز می باشد. گفتنی است از این روش نیز برای رفع نابهنجاری ها و نامرتبی های خفیف مورد استفاده قرار گرفته می شود. از انواع ارتودنسی های محرک می توان به بریس های هاولی، بریس های زد اسپرینگ، بریس های بایت پلیت، بریس های نامرئی (اینوزیلاین) اشاره نمود.
بهترین نوع ارتودنسی دندان کدام است؟
بالاتر نیز به این سوال مهم پاسخ دادیم که پس از مراجعه به دندان پزشک و متخصص و پس از تشخیص های مورد نیاز تجویز پزشک بر اساس نابهنجاری ها و میزان نامرتبی دندان ها والبته شکل فک ها برای درمان به فرد پیشنهاد می گردد که قطعا مناسب ترین روش می باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.