روکش دندان برای چه دسته از افراد مناسب می باشد؟

دانستی برای افزایش اطلاعات عمومی

روکش دندان برای چه دسته از افراد مناسب می باشد؟

۸ بازديد
در واقع یکی از رایج ترین روش های درمانی برای ترمیم دندان ها عمل روکش دندان می باشد. در اصطلاح دندانپزشکی به عمل روکش دندان، تاج مصنوعی نیز گفته می شود چرا که بر روی دندان به جای تاج دندان که از بین رفته قرار می گیرد و به عمل جویدن کمک بیشتری خواهد کرد. امروزه طیف وسیعی از روکش‌ ها از جمله روکش کاملاً پورسلان، روکش پرسلان-فلز PFM، روکش زیرکونیوم وجود دارد که یکی از محبوب‌ ترین گزینه‌ ها، برای روکش دندان، روکش پرسلان می باشد که رنگ آن به طور طبیعی با دندان‌ های دیگر همخوانی دارد و به همین دلیل آن را برای داشتن لبخندی زیبا و جذاب به مراجعان خود توصیه می‌ کنیم.
چه زمانی براید برای روکش دندان اقدام کنیم؟
در اکثر مواثع، در شرایطی که دیواره های دندان و یا تاج دندان به طور کامل آسیب دیده و غیر قابل ترمیم می باشد، پس از درمان ریشه دندان، توسط لابراتوار ساخته شده و سپس با چسب مخصوص بر روی دندان ها مجددا قرار می گیرد.
معمولا این روکش های دندان تا چه میزان دوام می آورند؟
به طور معمول و متوسط طول عمر روکش های دندان بین ۵ تا ۱۵ سال می باشد. البته این زمان با توجه به میزان سلامت دندان های زیرین آن ها و همچنین نحوه مراقبت و میزان مراقبت هایی که انجام می دهید نیز متغیر، و قابل تغییر می باشد. روکش ها هم مانند دندان های معمولی نیازمند مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان می باشند. اگر به طور مرتب مسواک بزنید و از مصرف چیزهایی که باعث خرابی و آسیب دندان ها می شود پرهیز کنید، قطعا ماندگاری و دوام آن ها به طبع بالا تر می رود.
نحوه ی مراقبت از روکش دندان
همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم روکش های دندان نیز همانند دندان ها برای افزایش طول عمر نیازمند مراقبت های مخصوص به خود می باشند و در صورتی که از آن به درستی مراقبت نشود، خیلی زود باید مجددا ترمیم و یا برای تعویض آن ها اقدام کنید. البته مراقبت های بعد از روکش دندان بسیار ساده بود و تنها کافی است که پس از میل کردن غذا، بین دندان ها نخ دندان کشیده و بهداشت دهان و دندان خود را صرفاً رعایت کنید و در نظر داشته باشید در روز های اولیه نیز غذاهای نرم بخورید و هیچ گاه از دندانی که روکش شده برای شکستن آجیل و سایر موارد اینچنینی استفاده نکنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.