درمان ریشه دندان برای چه افرادی مناسب می باشد؟

دانستی برای افزایش اطلاعات عمومی

درمان ریشه دندان برای چه افرادی مناسب می باشد؟

۸ بازديد
یکی از خدمات درمانی برای دندان ها درمان ریشه ی دندان می باشد. معمولا برای افراد دندان درد بسیار درد بزرگی بوده و برای دسته ای از افراد غیرقابل تحمل می باشد. اما این درد غیرقابل دمان نمی باشد و برای آن راه حلی در نظر گرفته شده است. گفته می شود زمانی که دندان های افرد درگیر عفونت به همراه پوسیدگی می شود، تنها راه کمک درمان ریشه دندان می باشد. این نوع درمان بدین صورت انجام می شود که ابتدا دندان پزشک اقدام به خارج کردن بافت خراب از ریشه دندان می کند و سپس اقد ام به تمیز کردن کانال های ریشه دندان ها می کند و سپس حفره های به وجود آمده در دندان ها با مواد ویژه و خاصی مجددا پر می شوند.
چه زمانی باید برای درمان ریشه دندان به متخصص مراجعه کنیم؟
هر دردی که در ریشه دندان احساس شود، لزوما به معنای مراجعه به متخصص نمی باشد. در خیلی از موارد شما در ابتدا باید توسط دندان پزشک عمومی معاینه  ویزیت شوید و سپس پس از بررسی های لازمه و معاینات اولیه آغاز شده و در صورت لزوم اقدامات درمانی صورت می گیرد. بنابراین در نظر داشته باشید که اولین اقدام برای درمان مراجعه به پزشک و ویزیت بوده تا در صورت لزوم به درمان اقدام کنید.
درمان ریشه ی دندان به چه صورت انجام می شود؟
در قسمت تاج دندان پوسیدگی و عفونت ها در ابتدا برداشته شده، طول کانال های ریشه مشخص شده، داخل آن توسط ابزار ویژه ای تمیز و خالی شده و در نهایت کانال ها با موادی که ریشه گیاهی دارند و از صمغ گیاهان تهیه شده است، پر شده و پانسمان بر روی آن ها قرار داده می شود. تا زمانی که فرآیند درمان کامل نشده باشد و پانسمان روی دندان ها وجود دارد، باید غذا های نرم خورد و در حین مسواک زدن احتیاط نمود تا پانسمان کنده نشود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.